Bronseblad

Koreabronseblad
Rodgersia podophylla

Høyde: 50-100  cm 
Bredde:
Planteavstand:
Voksemåte: 
Blomster: Blomsterstandene ligner Astilbe og er melkehvite. 
Blader: Bladverket som dukker opp om våren er bronsefarget, derav navnet bronseblad. Det går langsomt over i mer grønnaktige fargetoner. 
Jord: Foretrekker næringsrik- og muldrik jord som holder godt på fuktigheten.
Voksested: Halvskygge.
Stell: Den må aldri mangle vann og skal ikke omplantes før de viser direkte tegn til mistrivsel og redusert vekst. Den må flyttes våren.
Herdighet: H7
Plantet: 2010 i låvebrubedet, senere fjernet helt da den ble for dominerende.






2 kommentarer:

  1. Dette bildet er jo ikke Kastanjebronseblad, men Koreabronseblad!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, takk for informasjonen. Jeg visste ikke nok om bronseblad da jeg la ut teksten. Jeg fikk planten uten navn overhodet så jeg ble glad da jeg fant Kanstanjebronsblad. Nå reviderer jeg tekstene og har rettet opp denne også.

      Slett

Jeg er takknemlig for mer informasjon. Skriv gjerne om egne erfaringer.
Nå har jeg satt på kommentargodkjenning for å få beskjed om nye kommentarer.